topbella

Tuesday, November 9, 2010

Hari nih mengemas Part 1....

Saya sedang menyiapkan bilik utk bakal bayi yang baru nak lahir ni.. excited sgt.. kang lahir baby girl mcmana? hihihihii... kalo time arissa dulu berhabis duit beli macam2 tapi kali ni dah tak banyak yang perlu di beli cuma tambah skit2 jer like baju khas for boy la.... Bercerita semula pasal bilik baby nih.. kali ni aku suruh Pak Ngah N Pak Tam Arissa yang tolong aku coz daddy Arissa nih bkn lah org yang rajin bab mengemas n mengecat. First g beli cat warna biru n putih...

So Pak Tam N kawan Pak Ngah mengecat manakala Pak Ngah tolong kemas stor coz aku nak bawa segala tong2 barang n beg yang memnuhi ruang bilik tersebut yang kelihatan seumpama stor.tu ke dalam stor.... settle mengecat, pergh tak sangka cantik juga warna pilihan aku nih... hihii.. tapi diorang tak sempat hbs cat bilik tu coz esok isnin dema nak kerja.. maklumlah datang lambat.. Pak Ngah kete rosak so kena tggu die g repair dulu..


So malam tu aku bercadang pada En Hubby utk membeli single bed warna putih n bawah die da satu lagi katil yang boleh sorong at ikea.. mcm biasalah kami nih suka immediate jer.. kalo g kedai perabot confi
rm lambat sampai rumah.. ikea leh bawa balik. igt nak tggl Arissa tp die awal2 lagi dah siap pakai kasut n menanti di pintu... On the way to Ikea arissa dah tdo.. so sepanjang berjalan kat ikea tu die keje tdo.. takpalah die penat coz seharian bermain dgn cousin die...

Pilih punya pilih, pilihan yang aku suka tu mahal lah pulak, masuk tilam dah beribu daa... so dgn kata sepakat aku rasa pilih jer yang lain tapi accessories nex time la takut tak muat kete dgn tilam n katil single tu.. aku dgn Arissa kena duduk belakang daa masa perjalanan balik...

Sampai jer rumah aku dgn excited baring atas ti
lam Sultan yang sangatlah lembut tu.. hihihi sib baik Bob ader so die tolong angkat semuanya naik ketingkat atas....

Malam yang kepenatan....
Arissa kerana dah lama tdo die ngamuk2 xnak tdo so aku decide nak pasang katil single tu wpun xlarat dengan keberatan kayu2 tu.. tp dgn bantuan anak tersayang yang tolong aku ambik skru n sepahkan skru terpaksalah aku dengan gagah menyiapkannya...

Ni lah wajah Happy Arissa


Aku pun try menyiapkan tapi macam nak patah pinggang nih bangun n duduk apatah lagi bila nak ngankat kayu2 yang berat nih. so aku decide to stop n masuk bilik rehat jap... tapi sebaliknya terjadi apabila arissa menangis2 menarik tgn aku utk masuk kembali ke bilik tu... so aku tekad utk siapkan memasang katil single nih...



Dah nak siap pun.. Arissa pun dah mcm tak sabar........ akhirnya aku berjaya menyiapkannya........ tggu utk episode seterusnya di mana saya akan tunjukkan bilik yang hampir siap secara berperingkat.... kalau arissa tau bilik ni utk adik die mesti die jelous kan? xpa bilik Arissa mommy xnak cat warna pink but nak pasang wallpaper jer.. lagi cantik kan? hihihi






0 comments:

About Me

 
Leeya Aqila© DiseƱado por: Compartidisimo