topbella

Thursday, September 8, 2011

Hatiku Tawar

Pelik tajuk yang ku coretkan. tawar air boleh di tambah gula tapi tawar hati xtahu nak tambah apa. Pelikla, hatiku gundah gulana, adakah insan ini berlakon. bila tiada orang dia akan terlalu baik tetapi bila dihadapan orang lain dia membuatku jadi pelik. Pelik menjadi semakin pelik. Meraih pelbagai cara, namun aku tetap pelik dengan reaksi mereka seperti aku ini di perlekehkan sbb siapalah aku yang cuma sekadar suri rumahtangga.

Satu hari aku bercerita dengan suami, yang hampir membuat airmataku berlinang, tp cover jugalah. But my husband tergamam mendengar aku bercerita. Untuk menyedapkan hatiku dia kata mereka memang macam tu. aku terdiam. Pelik...

Aku masih pelik. Bila ku hitung dah macam2 kusimpan perkara pelik sehingga ku sedar ke hari ini. Pelik kan terjadi ketika mereka senang dan ada orang yang ramai di kelilingnya. Tak pelik bila bersamaku.

Walaupun surirumah tp aku masih lagi ade pendapatan sendiri setiap bulan. Freelance lah katakan.. hahhhh ni pun buat aku pelik. Pelik kan sbb hati ku tawar dari pelbagai sudut. Ni kalau tgh terguris macam nih buat puisi mesti menjadi. bila tawar macam nih lemah je rasa. Ya Allah berilah kekuatan dan petunjuk. Ampuni dosaku Ya Allah. Kuatkanlah imamku.... kuatkanlah imanku, tabahkanlah hatiku...

Semoga aku tenang dan tidak berprasangka buruk seperti ini. berdosanya aku jika ini hanya aku yang berprasangka buruk... aku mesti buat something supaya tidak melayan perasaan seperti ini. aku yang bersalah dan akulah yang pelik itu. hatiku tawar kerana sikap pelik ku ini dari dulu hingga sekarang. semoga aku tabah dengan sedikit dugaanmu.

1 comments:

*Mawar Nafastari* said...

ok.. saya pun pelik membacanya... hihi....pelik....huhu, takpe, tenang k... buat la apa2 yang kamu rasa terbaik buat kamu.. jangan fikirkan orang lain.. :)

About Me

 
Leeya Aqila© DiseƱado por: Compartidisimo